BESTÄLLNING OCH LEVERANSER

Leveranstid

Beroende på vilken leveransmetod du valt är leveranstiden 2-6 vardagar. Leveranstiden kan påverkas av leveransföretaget, helger och eventuella pågående kampanjer. 

Observera att om du beställt flera produkter kan din beställning skickas i två olika leveranser, du får då två olika spårningsnummer. Inga tilläggskostnader uppstår.

Leveransinformation och spårning

Beställningar från Haltiworld.se levereras av transportföretaget UPS. Beställningar med UPS levereras i första hand som hemleverans, men du kan även välja ett få paketet levererat till en pick-up point. Du får ett meddelande från UPS när leveranstiden närmar sig.  Se närmaste pick-up point här.  För alla beställningar skickar vi eller leveransföretaget ett spårningsnummer så fort din beställning är behandlad på vårt lager.

Leveranskostnader

Leveranskostnaden fastställs beroende på vald leveransmetod i kassan.

  • UPS Standard 100,00 kr (Hemleverans eller en pick-up point, 3-6 vardagar)
  • UPS Express 159,00 kr (Hemleverans, 2-3 vardagar)
Annullering och ändringar i beställningen

Det går inte att annullera eller göra ändringar i en redan inlagd beställning. Du kan returnera beställningen enligt returinstruktionerna.

Om du i misstag valt fel produkt, storlek eller färg kan du returnera produkten och lögga in en ny beställning.

Fick du en felaktig produkt?

Haltis produkter är tillverkade för att hålla i tid och användning, med respekt för människor och naturen. Om du trots detta får en felaktig produkt ber vi dig vänligen kontakta vår kundservice så snart som möjligt. Läs mera om hur du anmäler en reklamation och vilka uppgifter din anmälan bör inkludera.

Vanliga frågor om reklamationer

Beroende på vilken leveransmetod du valt är leveranstiden2-6 vardagar.

Om du lagt in fel adress, e-post eller telefonnummer i din beställning ber vi dig vänligen vår kundservice. Nämn din ordernummer och vilken info som blivit fel.

Det går inte att annullera eller göra ändringar i en redan inlagd beställning. Du kan returnera beställningen enligt returinstruktionerna.

Kontakta vår kundservice. Nämn i ditt meddelande din ordernummer och vad som levererats fel.

Fyll i returformuläret som medföljde och notera att du fått fel produkt. Returnera varan med returfraktsedeln som medföljde. Vi behandlar alla leveransfel så fort som möjligt för att se till att du får de rätta varorna inom snarast.

Då din beställning skickats i väg från vårt lager skickar vi eller transportföretaget ett e-post med en spårningskod.

Observera att om du beställt flera produkter kan din beställning skickas i två olika leveranser, du får då två olika spårningsnummer. Inga tilläggskostnader uppstår.

Nej, våra prissänkningar är tidsbegränsade och rabatter kan inte läggas till i efterhand. Aktuella pris i vår nätbutik gäller.

Mera frågor och svar hittar du på vår FAQ sida.