Vanliga frågor

Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna vad gäller din beställning, leverans, retur och garanti.

Halti Magic Women's Seamless Baselayer

Vanliga frågor om beställningar

Vilka betalningsalternativ kan jag välja mellan?

Haltoworld.se använder Klarna. Med Klarna kan du välja att betala direkt (Swish, direktbetalning eller kort) eller senare med faktura eller delbetalning.

VAD ÄR DET FÖR LEVERANSTID?

Beroende på vilken leveransmetod du valt är leveranstiden 2-6 vardagar. Leveranstiden kan påverkas av leveransföretaget, helger och eventuella pågående kampanjer. 

Observera att om du beställt flera produkter kan din beställning skickas i två olika leveranser, du får då två olika spårningsnummer. Inga tilläggskostnader uppstår.

KAN JAG ÄNDRA ELLER ANNULLERA MIN BESTÄLLNING?

Då vi mottagit din beställning behandlas den på vårt lager omedelbart för att göra leveransen så snabb och smidig som möjligt. Därför kan vi tyvärr inte annullera eller göra ändringar i beställningar.

DET FINNS ETT FEL I MIN BESTÄLLNING. VAD SKA JAG GÖRA?

Fick du en fel produkt eller har paketet skadats under leveransen? Kontakta vår kundtjänst via e-post på info@halti.com. Bifoga bilder på det skadade paketet eller produkten. Kom ihåg att inkludera ordernumret i meddelandet.

JAG SKREV IN FEL KONTAKTUPPGIFTER I IN BESTÄLLNING. VAD GÖR JAG?

Om du lagt in fel adress, e-post eller telefonnummer i din beställning ber vi dig vänligen kontakta vår kundbetjäning per e-post info@halti.com

HUR ANVÄNDER JAG EN RABATTKOD?

Om du har en rabattkod så anger du den i kassan när du slutför ditt köp. Fyll i rabattkoden i fältet "Presentkort eller rabattkod". Rabattkoder kan inte läggas till beställningen i efterhand.

JAG MISSADE EN KAMPANJ ELLER REA. KAN JAG FÅ PRODUKTEN TILL SAMMA PRIS NU?

Nej, våra prissänkningar är tidsbegränsade och rabatter kan inte läggas till i efterhand. Aktuella pris i vår nätbutik gäller.

Jag beställde nyhetsbrevet. Hur får jag rabatten på min första beställning?

Då du beställer vårt nyhetsbrev får du en bekräftelse om prenumerationen per e-post. För att erhålla rabatten måste du använda rabattkoden sommedföljer i det första nyhetsbrevet. Rabattkoden kan ej läggas till beställningen i efterhand.

Halti Planker Naisten Paita - Korkea Kaulus - Musta - Hiker Miesten Polar Lämmin Paita

Vanliga frågor om leveranser och returer

VAD KOSTAR LEVERANSEN?

Leveranskostnaden fastställs beroende på vald leveransmetod i kassan.

  • UPS Standard 129,00 kr (Hemleverans eller en pick-up point, 3-6 vardagar)
  • UPS Express 239,00 kr (Hemleverans, 2-3 vardagar)
VAD ÄR DET FÖR LEVERANSTID?

Beroende på vilken leveransmetod du valt är leveranstiden 2-6 vardagar. Leveranstiden kan påverkas av leveransföretaget, helger och eventuella pågående kampanjer. 

Observera att om du beställt flera produkter kan din beställning skickas i två olika leveranser, du får då två olika spårningsnummer. Inga tilläggskostnader uppstår.

HUR SPÅRAR JAG MIN BESTÄLLNING?

När ordern har packats i lagret får du ett e-postmeddelande om leveransbekräftelse, efter det får du ditt spårningsnummer av leveransföretaget i ett sparat e-post.

Observera att om du beställt flera produkter kan din beställning skickas i två olika leveranser, du får då två olika spårningsnummer. Inga tilläggskostnader uppstår.

HUR GÖR JAG EN RETUR?

Du kan returnera din beställning inom 14 dagar från det att du hämtat ut ditt paket.

Fyll i returformuläret som medföljde på utsidan av paketet.

Returnera varorna med returformuläret i originalförpackningen, eller annat motsvarande paket, med etiketter och taggar fortfarande fastsatta.

Varje beställning innehåller en returfraktsedel. Fäst returfraktsedeln på paketet och lämna in paketet på närmaste UPS serviceställe.UPSAccess Points: Hitta ditt närmaste serviceställe

Spara kvittot på försändelsen tills åtrbetalningen av de returnerade varorna är behandlad.

VAD KOSTAR EN RETUR?

Returer för beställningar på Haltiworld.se är gratis. Läs mera om returvillkoren.

HUR OCH NÄR SKER ÅTERBETALNINGEN FÖR MIN RETUR?

När vi tagit emot din retur (detta kan ta upp till 14 dagar) behandlar vi din återbetalning inom 2-5 arbetsdagar. Återbetalningen sker via samma betalningsmetod du använde i din beställning. Du får en bekräftelse per e-post när vi mottagit din retur.

RETURFRAKTSEDELN FATTADES FRÅN MITT PAKET. Hur gör jag?

Om returfraktsedeln fattades ber vi dig kontakta vår kundbetjäning per e-post info@halti.com så sänder vi dig en ny.

KAN JAG BYTA EN VARA?

Vi erbjuder inte byten i vår nätbutik. Om du önskar byta en produkt bör du returnera oss produkten enligt returinstruktionerna och lägga in en ny beställning i vår online butik.

Vanliga frågor om reklamationer och garanti

HUR GÖR JAG EN REKLAMATION?

Om någonting är fel med din beställning, om en produkt är defekt eller skadats i leveransen bör du kontakta vår kundbetjäning via e-post på info@halti.com. I reklamationen ber vi dig nämna vilken beställning och produkt det gäller samt bifoga bilder som framhäver felet / problemet. Läs mer om reklamationer.

DET FINNS ETT FEL I MIN BESTÄLLNING. VAD SKA JAG GÖRA?

Fick du en fel eller defekt produkt eller har paketet skadats under leveransen? Kontakta vår kundtjänst via e-post på info@halti.com. Bifoga foton på det skadade paketet eller produkten. Kom ihåg att inkludera ordernumret i meddelandet.

HURDAN GARANTI HAR HALTIS PRODUKTER?

Våra produkter har 1 års garanti för material- och tillverkningsfel.

Hittade du inte svaret på din fråga?

Om du inte hittade svaret på din fråga hjälper vår kundtjänst dig gärna. Kontakta oss per e-post info@halti.com eller via kontaktformuläret.