Reklamationer

Fick du en felaktig produkt?

Haltis produkter är tillverkade för att hålla i tid och användning, med respekt för människor och naturen. Om du trots detta får en felaktig produkt hittar du instruktionerna för hur du skall gå till väga på denna sida. Vi rekommenderar alltid att du först kontaktar butiken där produkten köptes, så att reklamationen kan behandlas så snabbt som möjligt. Nedan hittar du vanliga frågor om reklamationer och instruktioner för att göra en anmälan.

Läs igenom instruktionerna noggrant och inkludera alla uppgifter i din anmälan så att vi kan hjälpa dig i ärendet så fort som möjligt!

 

Vanliga frågor om reklamationer

  • Hurdan garanti har Haltis produkter?

Alla Haltis produkter har 1 års garanti för material- och tillverkningsfel. Läs mera om Haltis garanti.

  • Jag ficken felaktig produkt i min beställning. Vart riktar jag min reklamation?

Kontakta vår kundservice enligt instruktionerna nedan

  • Jag har köpt en Halti produkt från en återförsäljare, hur anmäler jag en reklamation?
Reklamationen bör riktas till butiken där du köpt produkten.
  • Jag fick fel produkt i min beställning, vad gör jag?

Kontakta vår kundservice. Nämn i ditt meddelande din ordernummer och vad som levererats fel.

Fyll i returformuläret som medföljde och notera att du fått fel produkt. Returnera varan med returfraktsedeln som medföljde. Vi behandlar alla leveransfel så fort som möjligt för att se till att du får de rätta varorna inom snarast.

 

Anmäl en reklamation

Vänligen meddela oss om produktfelet så snart som möjligt efter att du har upptäckt det. Nedan har vi listat den information som reklamationsanmälan bör inkludera för att vi ska kunna behandla ditt ärende smidigt och lösa problemet så snabbt som möjligt.

  • Din ordernummer (du hittar den i t.ex. ordrbekräftelsen)
  • Upggifter om produkten (namn eller produktnummer XXX-XXXX, hittas t.ex. på tvättlappen eller i orderbekräftelsen)
  • Bild som framhäver felet

Noggranna bilder och en utförlig beskrivning försnabbar behandlingen av reklamationen.

  • Info om produkten är använd eller oanvänd
  • Dina kontaktuppgifter (namn, telefonummer och e-post)

Skicka reklamationsanmälan
till oss per e-post info@halti.com eller via kontaktformuläret. Alla reklamationer behandlas per e-post och vi kommer också att svara dig per e-post så for som möjligt.