
NEWS! HALTI RELAUNCH!
Tillbaka till våra rötter, med blicken framåt.
I mars 2025 tar Halti ett kliv framåt med en ny varumärkesidentitet och en fräsch, djärv visuell stil. Du kommer att se den nya identiteten för första gången i vår höstkollektion. Men det här handlar inte bara om det visuella – nästan hela Halti-teamet har varit med och format förändringen. Tillsammans har vi fokuserat på det som alltid har varit kärnan i Halti: högkvalitativ utrustning, äkta finsk sisu, decennier av erfarenhet av att skapa för de tuffaste förhållandena och en ärlig, rak och okomplicerad inställning. Och såklart är våra kärnvärden – gemenskap, hög kvalitet och hållbarhet – fortfarande hjärtat i allt vi gör.
Vår nordliga natur är oförutsägbar och krävande. Här frågar naturen inte om lov – den kräver respekt och förberedelse. Sedan 1976 har vi designat kläder och utrustning för just det. Troget visionen från vår grundare, Juhani ”Jussi” Hyökyvaara, testas varje Halti-produkt under verkliga förhållanden, året runt och i de tuffaste miljöerna. Varje material och detalj väljs med omsorg och i nära samarbete med outdoor-proffs, för att säkerställa att utrustningen fungerar precis som den ska – där den ska. I snart 50 år har vi burit finsk sisu, stöttat toppidrottare och expeditioner, och vi vet exakt vad som krävs av outdoor-utrustning – oavsett väder. Vi finns här för att du ska kunna fokusera på det du vill göra – och vara redo för det oväntade.
En ny look med rötterna i historien.
Med den här varumärkesutvecklingen får även Haltis logotyp och symbol en makeover. Inspirerad av vårt ursprungliga formspråk är den nya logotypen en modern tolkning av Halti-namnet. Den ikoniska fjällsymbolen – nu befriad från sin cirkel – står stark och självständig och representerar korsningen av fjälltoppar. Den här utvecklingen binder samman tradition med en modern edge, hedrar vårt arv och blickar framåt. Från och med hösten 2025 hittar du den nya logotypen och symbolen på våra produkter.
